AphF2012 - Namsa Leuba "Ya Kala Ben"

namsa leuba

namsa leuba

namsa leuba

namsa leuba

Επιμέλεια: Milly Kadz

Εγκαίνια: 19/10, 20:00

Διάρκεια: 19/10-4/11

“Τεχνόπολις” Δήμου ΑθηναίωνΠειραιώς 100, Γκάζι

Δε-Πα 17:00-22:00, Σα-Κυ 12:00-22:00

Υποστήριξη: Πρεσβεία της Ελβετίας στην Ελλάδα

APhF:12, Exhibitions

Είμαι μία Αφρικανο-ευρωπαία, γεννημένη στην Ελβετία, και το project μου πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου στη Γουινέα-Κόνακρι. Σε αυτή τη δουλειά μου, με απασχόλησε η δόμηση και η αποδόμηση του σώματος καθώς επίσης και η απαθανάτιση του μη ορατού.

Έχω μελετήσει τα τελετουργικά αντικείμενα που συναντώνται συχνά στην κοσμολογία των κατοίκων της Γουινέας. Πρόκειται για αγαλματίδια τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα μίας τελετουργικής δομής και καθώς προέρχονται από έναν άλλο κόσμο, συνιστούν τις ρίζες των ζωντανών. Ως εκ τούτου, επεδίωξα να αγγίξω το ανέγγιχτο. Σεμνότητα, τύχη, γονιμότητα ή μέσο εξορκισμού, τούτα τα αγαλματίδια συνιστούν μια πολιτιστική αξία εξαιτίας αυτού που εκπροσωπούν ή συμβολίζουν. Με τη δουλειά μου, μεταμόρφωσα τα εν λόγω αντικείμενα, που αποτελούν τα κοσμολογικά σύμβολα μιας κοινότητας και τα οποία παραδοσιακά αποκτούν τη σημασία τους όταν χρησιμοποιούνται ως μέρος της τελετουργίας. Συνιστούν δε κομμάτι μιας συλλογικότητας, από την οποία δεν πρέπει να διαχωριστούν, ενώ παράλληλα πρέπει να εξασφαλιστεί η διατήρηση της αξίας τους. Δεν αποτελούν τους θεούς αυτής της κοινότητας αλλά τις προσευχές τους. Επιπλέον, έχουν ενσωματωθεί σε μία σειρά συμβόλων αυστηρά καθορισμένη όπου κάθε συστατικό στοιχείο έχει τη θέση του. Πρόκειται για τελετουργικά εργαλεία τα οποία προσπάθησα να εμψυχώσω, τοποθετώντας επί σκηνής ζωντανά μοντέλα, και κατά κάποιον τρόπο να τα βεβηλώσω, αποδίδοντάς τους ένα άλλο νόημα· ένα νόημα ανοίκειο σε σχέση με τα συμφραζόμενα των κατοίκων της Γουινέας.

Κατά τον επαναπροσδιορισμό αυτών των ιερών αντικειμένων μέσα από τον φωτογραφικό φακό, τους προσέδωσα ένα σημασιολογικό περιεχόμενο ανάλογο με τις αισθητικές επιλογές και προτιμήσεις της Δύσης. Το φωτογραφικό μάτι στοχεύει στη διαφορετική νοηματοδότησή τους.

Στη διάρκεια της επιτόπιας έρευνάς μου, χρειάστηκε να αντιμετωπίσω τις ενίοτε βίαιες αντιδράσεις των κατοίκων της Γουινέας, οι οποίοι εξέλαβαν τις διαδικασίες και τις τεχνικές μου ως μία μορφή ιεροσυλίας. Επιπλέον, κάποιοι ήταν φοβισμένοι ή είχαν μείνει κατάπληκτοι.

Namsa Leuba

SiteMap

  • English